Inspiratie
Terug naar nieuws

Beachcomber SAFE PLACE-label in Mauritius

10 juni, 2020 om 09:20

Beachcomber Resorts & Hotels maakt zich op voor de herstelfase na COVID-19 en heropening van haar resorts met een SAFE PLACE-label dat de Groep heeft ontwikkeld voor zijn acht hotels in Mauritius. Het initiatief komt voort uit een samenwerking met LIBA, een ISO 17025 geaccrediteerd internationaal bioanalytisch laboratorium dat al regelmatig onaangekondigde voedselveiligheids- en kamerhygiëne-audits uitvoert, vergezeld van bemonstering en testen, in alle hotels van de Groep. Deze audits zullen voortaan bepaalde aanvullende controlemaatregelen omvatten.

Als pionier en leider in de Mauritiaanse horeca zet Beachcomber Resorts & Hotels ’zich in om haar ambachtslieden, gasten, aannemers en bezoekers een veilige en gezonde omgeving te bieden. Dit wordt duidelijk uiteengezet in het Veiligheids- en Gezondheidsbeleid van het Bedrijf en maakt deel uit van onze talrijke veiligheidsprotocollen en -procedures met uitgebreide monitoringanalyse door vertrouwde instanties zoals SGS, QuantiLab en LIBA. Met het SAFE PLACE-label zet de Groep een belangrijke nieuwe stap op het gebied van veiligheid en gezondheid. Het doel is om gasten en ambachtslieden beter te verzekeren van alle geldende gezondheids-, hygiëne-, veiligheids- en milieueisen, terwijl wordt voorzien in veranderende behoeften, vooral tegen de achtergrond van de COVID-19 gezondheidscrisis.

Het SAFE PLACE-label toont strikte normen voor veiligheid, hygiëne en netheid. Nieuwe maatregelen zijn onder meer: gezondheidscontroles voor alle hotelmanagers; de aanwezigheid van een ziekenboeg in ons hotel met een verpleegkundige of een dokter; voortdurende trainingsprogramma’s over preventieve gezondheidsmaatregelen voor al onze ambachtslieden; de toepassing van een reinigings- en desinfectieprotocol in overeenstemming met de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), inclusief specifieke procedures met bijzondere aandacht voor het reinigen en desinfecteren van vaak aangeraakte oppervlakken in kamers in combinatie met SARS-CoV-2 (COVID-19) PCR-tests.

Om de gasten beter gerust te stellen, herdefinieert Beachcomber Group ook bepaalde aspecten van de gasten beleving. Maskers worden bijvoorbeeld aanbevolen in situaties waarin sociale afstand niet voldoende kan worden gehandhaafd. De indeling van de tafels en stoelen van de restaurants wordt herzien om een adequate sociale afstand te bevorderen en de à-la-carteservice krijgt voorrang op zelfbedieningsbuffetten. Bovendien moeten gasten vóór een spabehandeling een douche nemen en een beperkt aantal van hen is op elk moment toegestaan in onze studio’s en lessen in het fitnesscentrum.

“Onze verantwoordelijkheid als hotelier is het beschermen van de gezondheid en het welzijn van onze gasten en ambachtslieden; dit is nu meer dan ooit het geval bij de pandemie. Deze etiketteringsregeling, ontwikkeld in samenwerking met LIBA, stelt ons in staat onze hotelgasten en teams in de beste omstandigheden te verwelkomen en ervoor te zorgen dat er op een adequate manier voor hun gezondheid en veiligheid wordt gezorgd. Het is duidelijk dat gezondheids- en veiligheidseisen in de toekomst van het grootste belang zullen zijn bij het kiezen van een hotel en vakantiebestemming. Het is daarom belangrijk om de nodige stappen te ondernemen om reizigers zich veilig en zelfverzekerd te laten voelen ”, zegt Gilbert Espitalier-Noël, CEO van Beachcomber Resorts & Hotels.

De SAFE PLACE-certificering bouwt voort op een reeks gezondheids- en veiligheidsmaatregelen die al bestaan in de hotels van de Groep. “Veiligheid en gezondheid is altijd een grote zorg en vereiste geweest voor Beachcomber. Met dit nieuwe SAFE PLACE-label zetten we een nieuwe stap in het voldoen aan de verhoogde verwachtingen van gasten in deze tijden van de COVID-19-pandemie, ”zegt Geraldine Koenig, Chief Executive Officer van de Groep. De Groep heeft in het kader van haar risicopreventie-aanpak door de jaren heen een uitgebreid veiligheidsprogramma geïmplementeerd, inclusief HACCP-certificering voor haar hotels, jaarlijkse Legionella-risicobeoordelingen, watermonsterneming en -testen, evenals bewaking van de luchtkwaliteit binnenshuis, in combinatie met onaangekondigde voedselveiligheid audits en hygiënecontroles, of dat nu door SGS, QuantiLab en LIBA is, en als onderdeel van een aanpak voor continue verbetering.

(c) Interweddings
Spring naar toolbar